خبرگذاری گوناگون ۱۰۰ تن تجهیزات ایرانی آماده انتقال به پروژه‌های فراسرزمینی - خبرگزاری گوناگون

۱۰۰ تن تجهیزات ایرانی آماده انتقال به پروژه‌های فراسرزمینی

به گزارش خبرنگار اقتصادی گوناگون، جلیل سالاری در مراسم انعقاد ۱۶ تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به آسیب شناسی حوزه پژوهش و فناوری طی سال‌های گذشته اظهار داشت: طبق آسیب شناسی انجام شده در برابر هزینه‌هایی که برای واحدهای پژوهشی شده دستاوردها کم بوده است، بنابراین در این راستا کارگروهی تشکیل و نیازهای فناورانه تجمیع شد و همه شرکت‌های تابعه پالایش و پخش در یک اکوسیستم قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه اکوسیستم دانش بنیان در کنار دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی شکل گرفت و نسبت به تجاری سازی و بومی سازی اقدام کردیم.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی با بیان اینکه همچنین نسبت به طراحی محتوی و تولید نمونه اقدام کردیم، تصریح کرد: امروز در واحدهای تحت لیسانس به دانش فنی دست پیدا کرده ایم.

وی با اشاره به اقدامات در راستای ارتقای نفت کوره خاطرنشان مرد: اکنون شرایط تولید در کشور به گونه ای است که منابع هیدروکربوری سنگین رسیده‌ایم بنابراین باید چالش نفت کوره جل شود و این یک تکلیف قانونی است.

سالاری با بیان اینکه ما نسبت به ایجاد فن بازار اقدام کرده ایم، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که دانش بنیان‌ها وارد بازار شوند و تجاری سازی انجام و تولید انبوه صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه محصولات باید بومی سازی و به بازارهای خارجی ورود کنیم، اعلام کرد: در حال حاضر کالاهای مورد نیاز در پروژه‌های فراسرزمینی را از داخل می‌بریم، در این راستا مجموعا ۱۰۰ تن کالا آماده و تا کنون حدود ۲۰-۳۰ تن منتقل شده است.

وی یادآور شد: امروز کالاهای ایرانی در لایسنس‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت‌های خارجی نیز به این اعتبار اذعان دارند.

 

خبر در حال تکمیل می باشد…

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 24 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها