خبرگذاری گوناگون چاپ مقاله پیش بالینی و فاز یک مطالعه بالینی واکسن نورا در نشریه Medical Virology - خبرگزاری گوناگون

به گزارش گروه علم و آموزش خبرگذاری گاناگان، مقاله فاز یک مطالعه بالینی واکسن نورا تحت عنوان «مطالعه‌ بی خطری و ایمنی‌زایی واکسن نوترکیب نورا بر پایه‌ پروتئین RBD در افراد بزرگسال به شکل تصادفی شده به همراه گروه پلاسبو» در خرداد ماه ۱۴۰۱ به این نشریه ارسال شد و در شهریور ۱۴۰۱ مورد پذیرش قرار گرفت و منتشر شد.

در این مطالعه عنوان شده است که دوز ۸۰ میکروگرم به عنوان واکسن ایمن است و ایمنی‌زایی مناسبی را در افراد بزرگسال ایجاد می‌کند.

محققان بالینی این مقاله دکتر حسن ابوالقاسمی و دکتر غلامحسین علی شیری بوده و محققان اصلی علوم پایه نیز دکتر جعفر سلیمیان و دکتر جعفر امانی پایه به همراه تیم علمی کارآمد در اجرای این پروژه و انتشار مقاله مشارکت داشته اند.

این مجله متعلق به کشور آمریکا و انتشارات Wiley-Blackwell بوده و طبق گزارش مؤسسه‌ Clarivate در سال ۲۰۲۲، دومین مجله برتر جهان در حیطه ویروس‌­شناسی است. این مجله با ضریب تأثیر (Impact Factor) ۶۹۳/۲۰، تاکنون بالاترین ضریب تأثیر چاپ مقالات واکسن کووید در ایران است.

چاپ مقاله پیش بالینی و فاز یک مطالعه بالینی واکسن نورا در نشریه Medical Virology

انتشار مطالعه پیش بالینی واکسن نورا 

همچنین نتایج مرحله پیش بالینی واکسن نورا نیز در نشریه Molecular Immunology منتشر شده است. این مقاله در تاریخ فروردین ۱۴۰۱ ارسال شد و در خرداد ۱۴۰۱ مورد پذیرش و انتشار قرار گرفت.

«واکسن نورا»، تنها واکسن نوترکیب کاملاً ایرانی تولیدشده در شرکت دانش بنیان «پلاسما درمان سروسپید» است، که قابلیت مهار سوش‌های جهش یافته‌ ویروس کرونا را داشته و دارای اثربخشی ۹۴ درصد است.

کارآزمایی بالینی مرحله اول این واکسن تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و در ادامه مراحل دوم و سوم تا انتهای سال ۱۴۰۰ با موفقیت انجام شد و در نهایت در جمعیت ۱۱ هزار نفری کارآیی واکسن از لحاظ بی‌خطر بودن و ایمنی‌زایی علیه بیماری کوید ۱۹ به اثبات رسیده و از سازمان غذا و داروی کشور مجوز مصرف گرفت.

این واکسن باعث افزایش چشمگیر تیتر آنتی بادی حفاظت در ۱۰۰ درصد افراد با تزریق دوز یادآور خواهد شد و کاملا بی‌خطر بوده و هیچ‌گونه عوارضی ندارد.

کامل متن این مقاله را اینجا ملاحظه کنید. 

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 12 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.