خبرگذاری گوناگون پارک علم و فناوری دانشگاه خواجه نصیر در شرق تهران راه اندازی می شود - خبرگزاری گوناگون

حسن کریمی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش خبرگذاری گاناگان  افزود: در حال حاضر این دانشگاه دارای مرکز رشد است که در آن شرکت های فناور و هسته های فناور از رشته های مختلف مستقر هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در حال مذاکره و طی کردن مراحل راه اندازی پردیس نوآوری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با وزارت علوم هستیم، در نظر داریم با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دریافت مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه را نیز راه اندازی کنیم.

کریمی اظهار داشت: با توجه به اینکه همه گرایش های مهندسی در دانشکده های دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در حوزه های صنعتی تدریس می شود و در بسیاری از رشته ها جزو پنج دانشگاه برتر هستیم؛ بنابراین در پارک نیز شرکت های فعال در زمینه مهندسی مکانیک، برق، شیمی، شیمی دارویی، هوافضا و کامپیوتر و هوش مصنوعی فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که مقدمات پارک علم و فناوری دانشگاه در مجموعه پردیس شهید رضایی نژاد دانشگاه انجام و در شرق تهران مستقر شود.

کریمی با بیان اینکه دانشگاه خواجه نصیر همواره به دنبال توسعه فناوری و نوآوری بوده، افزود: در همین راستا مرکز نوآوری نصیر در دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه راه اندازی شده و شرکت های فناور و دانش بنیان در آن مستقر شده اند.

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی یادآور شد: در حال حاضر ۲۵ شرکت و استارتاپ در این مرکز حضور دارند که از این تعداد هفت شرکت دانش بنیان و هفت استارتاپ فعال هستند.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 3 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.