خبرگذاری گوناگون نگاه گروهی و پژوهش از دوران مدرسه نهادینه شود - خبرگزاری گوناگون

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگذاری گاناگان، محمدعلی زلفی گل در سومین روز اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور اظهارکرد: دانشمندان ما توانستند سلامت کشور را تضمین کنند و این نتیجه زحمات دوستان آموزش و پرورش و معلمان است و از این جهت باید به دوستان فرهیخته وزارت آموزش و پرورش دست مریزاد گفت زیرا هرگونه هزینه در زمینه آموزش علم و فناوری، سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

وی افزود: دانش آموزانی که سرکلاس درس می‌نشینند، همان رییس جمهور،   وزیر و وکیل آینده کشور هستند. وقتی با این نگاه سرکلاس درس می‌رویم نگاه ما به تدریس و آموزش متفاوت می‌شود. این زمان است که وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم را مصرفی نمی‌دانیم، نگاه مصرفی به وزارت آموزش بدترین نوع نگاه است.  

زلفی گل با اشاره به وضعیت فعلی دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر شرایطی دارد که بخشی از نخبه ‌ترینها را جذب خود کرده است. اینکه امروز ما باور داریم معلمی یک تخصص است اقدام و حرکت بزرگی است. باید آن را باور داشته باشیم که معلمی در کنار ذوق و شوق و عشق یک تخصص است چرا که قرار است فرزندان این سرزمین را برای آینده کشور تربیت کند.
  
وزیر علوم ادامه داد: رییس دانشگاه فرهنگیان در این مدت کوتاه اقدامات خیلی خوبی انجام داده و ما در آموزش از هیچ فعالیتی برای بهبود کیفیت دریغ نخواهیم کرد چرا که آموزش قوی وزارتخانه قوی درپی خواهد داشت. جذب در این دوره بسیار بالا رفته و در زمینه جذب نخبگان دستورات لازم داده شده و در دستور کار است. تمام تلاش ما این است که آموزش و پرورش و علوم ما هرچه قدرتمندتر پیش برود.

وی افزود: سند نظام ملی نوآوری باید به گونه‌ای  اجرا شود که نوع تفکر و نگاه گروهی و پژوهش آموزش محور از همان دوران مدرسه و از طریق آموزش و پرورش در فرزندان این مرز و بوم نهادینه شود. اگر با همین نگاه سند تدوین شود ما اطمینان خواهیم داشت که ورودی های دانشگاه ما آینده علمی و فناوری کشور را به خوبی رقم می‌زنند. به مسئله پژوهش و فناوری با هر نگاهی بنگریم بنیان آن را آموزش و پرورش می بینیم.

زلفی گل با اشاره به تغییر اقلیم طبیعی که امروز در دنیا رخ داده است، گفت: تغییر اقلیم در کشور صورت گرفته اما باید توجه کنیم که با توجه به علم می توانیم این تغییر اقلیم را در بخشهای فرهنگی و اقتصادی و …مطابق میل خودمان رقم بزنیم. در تغییر اقلام اقتصادی بحث خام فروشی بسیار جدی است وقتی کشور ما مملو از جوانان کارامد است ولی هنوز مواد خام فروخته می‌شود و جوانان بیکار هستند نشان می‌دهد که باید بخش پژوهش و آموزش را تقویت کنیم و استعدادهای دانش آموزان را بالفعل کنیم و از آن برای فناوری و توسعه منابع انسانی استفاده کنیم.

وزیر علوم، فناوری و اطلاعات، گفت:  اگر باور داشته باشیم که کیمیای علم می تواند از خاک طلا درست کند و اقلیم طبیعی خودمان را درست کند آن زمان است که معلمان قدر خواهند دید و بر صدر خواهند نشست. مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم میل به آموزش در سطوح بالای علمی در خانواده های ایرانی است که نعمت بسیار بزرگی محسوب می‌شود و باید برای استفاده از این سرمایه برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم.

وی اذعان داشت: در حال حاضر امیدوار و خوشبین هستیم که در دولت مردمی سیزدهم وزارت آموزش و پرورش و علوم و فناوری از بهره وری بیشتری برخوردار خواهند بود. اینکه ما بیش از ٣٥درصد از سندهای علمی در پایگاههای بین المللی را با همکاری محققان بین المللی از آن خود کرده ایم نشان دهنده اعتماد محققان بین الملل به کشور ماست و در این زمینه باید توجه ویژه ای به آموزش هم افزا در آموزش و پرورش و وزارت علوم داشته باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 22 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.