خبرگذاری گوناگون نمایندگی دانشگاه پیام نور در عراق، سوریه و لبنان راه اندازی می‌شود - خبرگزاری گوناگون

به گزارش خبرنگار گروه علم وآموزش خبرگذاری گاناگان، ابراهیم تقی زاده روز دوشنبه در نشست خبری که در این دانشگاه برگزار شد، گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور در کابل پایتخت افغانستان  و امارات نمایندگی دارد و  با توجه به مجوز هیات امنای دانشگاه و فرآیندی طی شده مجوز راه‌اندازی نمایندگی دانشگاه پیام نور در سوریه ،عراق و لبنان صادر شده است.

وی افزود: فرآیند راه اندازی نمایندگی دانشگاه پیام نور در این سه کشور هم انجام شده است و در پاکستان نیز موافقت اصولی صادر شده است که برای دریافت موافقت قطعی و نهایی در حال پیگیری هستیم.

رییس دانشگاه پیام نور ادامه داد: سازمان امور دانشجویان نیز با پیگیری های انجام شده با پذیرش دانشجوی بین المللی توسط این دانشگاه موافقت کرد و مجوز آن صادر شد. پیش از این برای دانشگاه پیام نور تهران این مجوز صادر شده بود که هم اکنون برای دانشگاه پیام نور سه استان هم این مجوز دریافت شد که بعد از ابلاغ این مجوز ، اسامی دانشگاه اعلام می شود.

نمایندگی دانشگاه پیام نور در عراق، سوریه و لبنان راه اندازی می‌شود

تقی زاده همچنین گفت: برنامه دانشگاه پیام نور این است که بتواند باتوجه به نظام آموزشی دانشگاه، دانشجویان خارجی در برخی رشته ها پذیرش و جذب کند.

وی یادآور شد: دوره آموزشی دانشگاه پیام نور هم اکنون در کابل برای دانشجویان خارج از کشور به صورت مجازی و الکترونیکی برگزار می شود.

رییس دانشگاه پیام نور ادامه داد: برای دانشجویان خارج از کشور هم در نمایندگی های  دانشگاه دوره آموزشی به صورت مجازی و الکترونیکی برگزار می شود البته در برخی کشورها مثل افغانستان و امارات نظام آموزشی به صورت حضوری است. در کشورهایی که حضوری است  هم از اساتید داخل کشور و هم از اساتید دانشگاه های آن کشور بصورت حق التدریسی استفاده می شود.
تقی زاده همچنین گفت: تلاش ما این است که  بتوانیم نسبت به افزایش و سهم دانشگاه پیام نور رو در پذیرش دانشجویان خارجی اقدام کنیم، از طرف دیگر نسبت به پیگیری و ایجاد رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد بتوانیم سهم دانشگاه پیام نور را افزایش دهیم.

وی درباره افزایش شهریه این دانشگاه در سال جدید اظهار داشت: میزان افزایش شهریه دانشگاه پیام نور با توجه به مناطق مختلف در نوسان است، به عنوان مثال در برخی مناطق تهران بین۳۰ تا ۴۰ درصد است که از نظر مبلغی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان اضافه می شود.
رییس دانشگاه پیام نور در ادامه به ماموریت این دانشگاه اشاره کرد و گفت: بر اساس اساسنامه دانشگاه نظام آموزشی ترکیبی پیش بینی شد. امروز که شیوع بیماری کرونا کم رنگ تر شده است بخش اعظمی از دانشگاه های کشور به نظام آموزشی ترکیبی روی آوردند یعنی در کنار کلاس های آموزش حضوری،  برگزاری دوره های مجازی هم برای دانشگاه فراهم شود.

تقی زاده با بیان این که وزیر علوم تاکید دارد که از ابتدای شروع سال جدید کلاس ها حضوری برگزار شود، افزود: برخی دانشگاه ها اعلام کردند که در کنار آموزش حضوری باید آموزش های مجازی و از راه دور داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه باز و از راه دور مطرح شده است، خاطرنشان کرد: پذیرش این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است، البته تعداد دانشجویان ما در مقطع دکتری هزار نفر است که آموزش آنها به صورت تمام حضوری برگزار می شود.

وی ادامه داد:‌ حدود ۱۰ درصد دانشجویان کل دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند. ۴۰ هزار دانشجو در ۵۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند. آموزش در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت ترکیبی ارائه می شود.

رییس دانشگاه پیام نور با بیان این که ورودی های به این دانشگاه بیشتر از قشر متوسط به پایین است، گفت: پذیرش دانشجویان این دانشگاه به صورت بومی است و هر دانشجویی هم که قبول شود امکان مهمان شدن و انتقالی به هر کدام از دانشگاههای پیام نور را دارد.

تقی زاده گفت: در ۲ سال گذشته در اجرای سیاست ابلاغی مبنی بر آمایش و ساماندهی دانشگاه از مجموع ۵۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی که داریم حدود ۱۲۵ واحد و مرکز تصمیم گرفته شد که در یک شورای ساماندهی که به پیشنهاد رییس دانشگاه در آن استان ابلاغ و اعلام می شد در نزدیک ترین مرکز و واحد تجمیع شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته شاید با انبوه درخواست معتمدین، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، بخشداران، استانداران و نمایندگان برای احیای این واحدهای دانشگاهی بودیم، چرا که آنها  می گفتند این دسته از واحدهای دانشگاهی در این شهرستان  که تجمیع شده و پذیرش دانشجو متوقف شده امروز مورد درخواست تمام خانواده ها برای بازگرداندن آن هستند و در نهایت در سال گذشته شورای ساماندهی دانشگاه با احیا و بازگشت به فعالیت ۲۵ واحد از واحدهایی که قبلا تجمیع شده بود موافقت کرد و با توافق وزارت علوم و معاونت آموزشی و شورای گسترش برای پذیرش دانشجو در مهرماه در دفترچه کنکور سال ۱۴۰۱ منتشر شد.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 19 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.