خبرگذاری گوناگون مدارس غیردولتی در کنار مسائل آموزشی رویکرد تربیتی و فرهنگی داشته باشند - خبرگزاری گوناگون

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش گاناگان، احمد محمودزاده در نشست صمیمی با جمعی از مؤسسان مدارس غیردولتی  اظهار داشت: عنصر اصلی آموزش و پرورش، «معلم» است و در مدارس غیردولتی، با حمایت از معلمان، تلاش می کنیم دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین، تربیت کنیم.

وی افزود: با توجه به مطالعاتی که در نظام های آموزش و پرورش ۳۸ کشور پیشرفته دنیا داشته ام، چهار نوع مدرسه در جهان وجود دارد: «مدارس دولتی»، «غیردولتی»، «استعدادهای درخشان» و «مدارس استثنایی» و بر این باورم که دولت ها به تنهایی قادر به تأمین نیازهای آموزش و پرورش نیستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، متناسب با اسناد بالادستی مانند؛ «سندتحول بنیادین» و «بیانیه گام دوم انقلاب»، مأموریت سنگینی بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است. در این اسناد، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) رکن اصلی تمدن سازی را «نظام تعلیم و تربیت» می دانند و به صورت تأکیدی به آموزش و پرورش اشاره دارند. لذا وظیفه آموزش و پرورش نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورها سنگین تر است.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش،‌ محمودزاده گفت: در موضوع آموزش و پرورش تمامی ذی نفعان باید مشارکت داشته باشند که بخشی از این ذی نفعان معلمان، دانش آموزان، اولیا و مؤسسان و بخش دیگر، شرکای ما در نهادهای دولتی و غیردولتی، سمن ها، خیرین و… و. هستند.

انتظار می رود؛ مدارس غیردولتی در کنار کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و رویکرد علمی، رویکرد تربیتی و فرهنگی خوبی هم داشته باشند و در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق برنامه های سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق تربیت تمام ساحتی در آموزش و پرورش، نیازمند همکاری مؤسسان مدارس غیردولتی سراسر کشور هستیم.

وی ادامه داد: در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق برنامه های سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق تربیت تمام ساحتی در آموزش و پرورش، نیازمند همکاری مؤسسان مدارس غیردولتی سراسر کشور هستیم.

محمودزاده تصریح کرد: قرار است در «مدرسه شیشه ای» تمامی فرآیندهای تعلیم و تربیت در دید مردم قرار گیرد. از روز اولی که اولیا دانش آموزان برای ثبت نام وارد مدرسه می شوند باید بدانند که برای فرزندشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ چقدر باید هزینه کنند. این شفافیت در راستای شعارهای دولت مردمی سیزدهم است.

آمادگی ایجاد رشته های جدید آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش برای کمک به اشتغال جوانان 

وی افزود: آمادگی داریم تا رشته های جدیدی در شاخه های آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش ایجاد کنیم تا بتوانیم به جوانان و نوجوانان در مسیر اشتغال، کمک کنیم.

محمودزاده گفت: برای توسعه علوم انسانی در مدارس غیردولتی نیز آمادگی داریم و امیدوارم بتوانیم با همکاری ائمه جمعه، فضاهای با کاربری آموزشی و پرورشی و مواردی را که به صورت عام المنفعه در استان ها استفاده می شوند، در اختیار مدارس غیردولتی قرار دهیم تا زمینه کیفیت بخشی به توسعه علم انسانی و تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد و کارآمد فراهم شود.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 30 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها