خبرگذاری گوناگون قرارگاه خاتم‌الانبیا سازنده راه‌آهن رشت-آستارا است/ روس‌ها تامین مالی می‌کنند - خبرگزاری گوناگون

در گفت‌وگو با گوناگون مطرح شد:


معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت اظهار داشت: در مذاکرات با روس‌ها برای اجرای راه‌آهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم

قرارگاه خاتم‌الانبیا سازنده راه‌آهن رشت-آستارا است/ روس‌ها تامین مالی می‌کنند

عباس خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی گوناگون درباره نحوه همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا با روس‌ها در پروژه راه‌آهن رشت-آستارا اظهار داشت: قرار نیست مدل قرارداد با روسیه در این پروژه تغییری کند، مدل قرارداد مشخص و شفاف است. مذاکرات خاص برای پروژه خاص به لحاظ تکنیکالی و هم وام خاص با روس‌ها انجام شده‌ و لازمه این موضوع که ابعاد حقوقی، فنی و مالی دارد، مذاکره است.

وی با بیان اینکه در مذاکرات با روس‌ها برای اجرای راه‌آهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم، گفت: در حال تلاش هستیم که در همان موعد مقرر علمیات اجرایی پروژه آغاز شود و در حال حاضر هم مذاکرات ادامه دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت درباره حضور قرارگاه خاتم‌الانبیا در این پروژه توضیح داد: پروژه راه‌آهن رشت-آستارا یک شرکت سازنده و اجرا کننده می‌خواهد و اکثر قراردادهایی که به اجرا می‌رسد با تامین مالی چه به صورت فاینانس و چه به صورت BOT از ظرفیت پیمانکاران داخلی استفاده کرده‌ایم و این پروژه هم از این قاعده مستثنی نیست و قرارگاه خاتم‌الانبیا به طرف روس معرفی شده است.

خطیبی تاکید کرد: در کنار روس‌ها در این پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرا کننده و ‌سازنده پروژه است.

وی با بیان اینکه این قرارداد بخش‌های مختلفی دارد و باید تقسیم کار صورت می‌گرفت، ادامه داد: تا به امروز مذاکراتی که با روس‌ها شده مبنی بر این است که روس‌ها هم در بخش‌هایی از اجرا حضور داشته باشند اما تجربه آنها و ما ثابت کرده که هم در بخش سیویل و هم زیرسازی و درباره موضوعاتی که در فرایند ساخت با مردم ارتباط وجود دارد، این اقدام توسط پیمانکار داخلی راحت‌تر انجام می‌شود که نمونه آن پروژه قطار سریع‌السیر  تهران-قم – اصفهان است که در آن پروژه هم با شرکت بزرگ سی آر ای سی چین قرار داد داریم اما سازنده قرارگاه خاتم‌الانبیا است.

انتهای پیام/





نرم افزار موبایل گوناگون

نرم افزار موبایل گوناگون

نرم افزار موبایل گوناگون

تلگرام خبر

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 23 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.