خبرگذاری گوناگون شهامت و کرامت دو راز ماندگاری شهید سلیمانی است - خبرگزاری گوناگون

پرویز کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علم و آموزش گاناگان با تشریح ویژگی های شخصیتی سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: اگر بخواهیم در هر کاری، موفق و سربلند باشیم و به سرمنزل مقصود، راحت تر و سریع برسیم، باید از این دو راز زندگی و دو بال پرواز این سردار بزرگ در میدان های جهاد، خدمت، مدیریت، پژوهش، صنعت، نخبگی، فناوری بهره بگیریم.

وی  یکی از مولفه های مهم امنیت ملی و برتری های اقتصادی و سیاسی در سطح بین الملل را اقتدار فناوری دانست و خاطرنشان کرد: واقعیت این است که اقتدار در عرصه میدان و دیپلماسی بدون اقتدار فناوری، ناقص باقی می ماند، درسی که شهید سلیمانی در عرصه اقتدار به همه ما آموخت، همین بود.

دبیر ستاد فناوری های نرم وتوسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: باید اضلاع مثلث اقتدار به کمال برسد تا ما بتوانیم با عزت و کرامت در عرصه های مختلف حاضر و ظاهر شویم و راستی و درستی را به اثبات برسانیم.

کرمی ادامه داد: توانمندی های ایران در عرصه های مختلف از فناوری های هسته ای تا استارتاپ های کوچک و خلاق، همه  در زمین اقتدار تعریف می شوند.

 وی با یادآوری اینکه دلاوری و قدرشناسی، رمز عبور و نقطه صعود است، گفت: همانگونه که شهید حاج قاسم سلیمانی به کم سن ترین افراد بها می داد و احترام ویژه ای قائل بود، در حوزه های علمی و فناوری هم صاحب کوچک ترین ایده ها و فعالان خردترین کسب و کارها هم اهمیت بالایی دارند و برای آنکه زیست بوم نوآوری و خلاق به عنوان یک نیرو اقتداربخش به سرمنزل مقصود برسد، باید از کوچک و بزرگ، حمایت کامل کنیم.

دبیر ستاد فناوری های نرم وتوسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: جوانان و صاحبان ایده ها و کسب و کارها و استارتاپ ها با سرمشق گرفتن از شجاعت و شهامت سردار سلیمانی، می توانند به قله های سربلندی برسند.

کرمی افزود: سیره شهید سلیمانی به ما توجه جدی به کار گروهی و برحذر بودن از تکروی و حرکت های انفرادی می آموزد، برای ساختن فردای روشن میهن از این سرمشق بزرگ سردار دل ها باید هر روز و هر ساعت، بهره ببریم، اقتصاد دانش بنیان با همگرایی بازیگران عرصه های مختلف ثمر می دهد.

وی یادآور شد: نخبگان، فناوران ، پژوهشگران و دانشگاهیان با کار و حرکت های گروهی، می توانند شاهکار خلق کنند، زیست بوم نوآوری و خلاق هم که بر همین اصل کار گروهی، بنا شده است، با چاشنی شهامت و حمایت کشور در کارزار توسعه و پیشرفت، سربلند می شود.  

به گزارش گاناگان، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری وقت آمریکا با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ پایگاه آمریکایی “عین‌الاسد” در استان “الانبار” عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 4 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها