خبرگذاری گوناگون شناسایی ۲۲ چالش آموزش عالی/توسعه با توصیه اتفاق نمی افتد - خبرگزاری گوناگون

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش خبرگذاری گاناگان، محمد علی زلفی گل روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه تبریز اظهار داشت: طرح تحقیقاتی برای این چالش ها تعریف و استادان خوب برای حل این مسایل مشخص شده اند.

زلفی گل ادامه داد: به عنوان جامعه فرهیخته در دانشگاه ها باید شیوه عملکرد متفاوتی داشته باشیم. علم به ما یاد داده است با پشتوانه به کارهای علمی قبلی، کار جدید آغاز کنیم و تجربیات گذشتگان را از دست ندهیم.

وی افزود: در دانشگاه با تغییر مدیریت ها نوع نگاه ما با مدیران قبلی متفاوت خواهد بود. کاستی ها را نباید بر گردن مدیران گذشته انداخت و در مقابل باید هنر بیان کردن نکات مثبتی را داشته باشیم که از گذشتگان به ارث رسیده است. این آثار را حفظ کنیم و به نسل های بعد منتقل کنیم.

وزیر علوم با بیان اینکه جا به جایی مدیریت ها دمیدن روح و انرژی جدید است، اتصریح کرد: شیوه نگاهمان را به آموزش عالی باید تغییر دهیم؛ در دنیا هم استفاده از دانش تغییر کرده است. دانشگاه باید خالق ارزش از دانش و وزارت علوم باید پرچم دار حکمرانی علم و حکمرانی علمی باشد. توسعه حکمرانی علمی وظیفه ای فراتر از وزارت علوم است؛ چرا که تلاش می کند دانش آموختگان در سازمان های نهاد دولتی قرار گیرند.

زلفی گل درباره کاهش استقبال از رشته های علوم پایه، تاکید کرد: تعداد داوطلبان ریاضی و علوم پایه افت یافته است و در انتخاب رشته ها به جای هدایت تحصیلی، هدایت تحمیلی داریم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه با توصیه نمی شود، خاطرنشان کرد: توسعه با قانون امکانپذیر است. هر جا مشکلی وجود داشت، حتمأ قوانین مناسب نیست یا به درستی اجرا نمی شود.

به گفته زلفی گل، وزارت علوم تغییراتی را در قوانین و آیین نامه هایی را که در اختیار دارد، کلید می زند.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 31 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.