خبرگذاری گوناگون سرانه فضاهای ورزشی دانشگاه‌ها به بیش از ۲ مترمربع افزایش یافت - خبرگزاری گوناگون

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه علم و آموزش گاناگان، ابراهیم علی‌دوست درباره اقدامات این اداره کل در حوزه ورزش اظهار داشت: وجود زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی کافی در ایجاد زمینه مشارکت حداکثری دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی ضروری است، به همین منظور احداث اماکن و فضاهای ورزشی کم هزینه و زودبازده ورزشی و حمایت از طراحی، ساخت و تولید ارزان، ایمن و سالم تجهیزات ورزشی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستورکار قرار دارد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان همچنین به برگزاری رویدادهای همگانی که شامل فعالیت‌های تفریحی و همگانی به مناسبت های مختلف در قالب جشنواره های ورزشی بهاره، پاییزه و زمستانه مجازی اشاره کرد و گفت: این رویدادها در ۱۸ رشته ورزشی و با مشارکت ۶۸۰۰ دانشجوی زن و مرد برنامه ریزی و انجام شد.

علی‌دوست با تاکید بر اینکه سازمان امور دانشجویان به دنبال جلب مشارکت داوطلبانه دانشجویان در اجرای مسابقات و برنامه‌های ورزشی است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۲ هزار دانشجو در این حوزه به فعالیت پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: در بخش ارائه خدمات تندرستی به دانشجویان مرد و زن در مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، اقدام به راه اندازی بخش مشاوره آنلاین تندرستی کرده‌ایم و دانشجویانی که در سال‌های قبل مورد پایش سلامت جسمانی قرار گرفته و دارای مشکلات جسمانی و ناهنجاری هایی بودند از طریق سامانه الکترونیکی مورد ارزیابی و مشاوره تخصصی ورزشی قرار گرفتند.

علی دوست در رابطه با ارائه مشاوره تخصصی آنلاین نیز بیان کرد: در پنج بخش کاهش وزن، آمادگی جسمانی، تغذیه ورزشی، ساختار قامتی و اسکلتی و ادراک بدنی این مشاوره تخصصی صورت گرفت و تاکنون به تعداد ۴۰۰ دانشجو زن و مرد از طریق متخصصان ورزش دانشگاهی مشاوره ورزشی ارائه شده است.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان همچنین در رابطه با حوزه ورزش قهرمانی، اظهار کرد: اجرای رویدادهای قهرمانی کشور در رشته‌های مختلف ورزشی به منظور برگزاری پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی در دستور کار قرار دارد و علاوه بر این در سال جاری مسابقات مجازی در ۱۷ رشته ورزشی برگزار شد.

براساس اعلام سازمان امور دانشجویان، علی دوست در ادامه افزود: دستورالعمل کلان پروژه‌های اداره کل تربیت بدنی به عنوان محور فعالیت های اداره کل تدوین شده است که در بخش افزایش سرانه اماکن و فضاهای ورزشی، ایجاد دهکده مشترک ورزش مناطق، توسعه ورزش همگانی در بین دانشجویان، اساتید و کارکنان، ساماندهی درس تربیت بدنی عمومی، اصلاح چارت بخش‌ها و ادارات مرتبط با ورزش و تربیت بدنی وزارت علوم مدنظر قرار می‌گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 30 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها