خبرگذاری گوناگون زیست بوم جدیدی برای اثربخشی در زندگی مردم طراحی می‌شود - خبرگزاری گوناگون

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش خبرگذاری گاناگان، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز (یکشنبه) در آیین معارفه خود به عنوان رییس جدید سازمان جهاد دانشگاهی که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، افزود: ما نباید در یک پارادایم قدیمی توقف کنیم بلکه باید با تکیه بر مفهوم خاص جهاد، یک زیست بوم جدید طراحی کنیم.

وی با تاکید براینکه طرح تحول جهاد دانشگاهی در دستور کار است، ‌ یادآور شد: ما به دنبال طراحی زیست بوم جدید و پویایی هستیم که اثرات آن در علم و فناوری، جامعه، اقتصاد و معیشت مردم دیده شود.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی افزود: این مهم جز با برخورداری از یک زیست بوم زندگی برای نخبگان حاصل نمی شود و ما می خواهیم این زیست بوم را برای زندگی نخبگان مهیا کنیم.

دهقانی فیروزآبادی به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص جهاد دانشگاهی و نکاتی در خصوص این سازمان که به حدود ۷۰ صفحه می رسد، اشاره کرد و خاطرنشان کرد:حضرت آیت الله خامنه ای جهاد دانشگاهی را در کنار روحانیت، سپاه و دولت یکی از ستون های چهارگانه انقلاب و کشور دانسته اند.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع ظرفیت سازمان جهاد دانشگاهی بسیار بیشتر از آن است که در حال حاضر شاهد آن هستیم، ‌ گفت: ما بیانات رهبر معظم انقلاب را در مسیر رشد و پیشرفت ایران اسلامی پیش رو داریم و نقشه راه کاملا مشخص است.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: زیست بوم جهاد دانشگاهی حداقل ۱۰ سال قبل از شکل‌گیری پارک های علم و فناوری در کشور ایجاد شد. مجموعه ای که براساس مفهوم «جهاد» و نه براساس مفهوم «پارک» شکل گرفت البته در سال های اخیر شرایط و بازی تغییر کرده و مفاهیم جدیدی بوجود آمده است.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت :جهاد دانشگاهی پل و بازیگری نیست که در زمین دیگران بازی کند بلکه از زمین بازی خود با اتکا به توان و ظرفیت نیروهای جهادی برخوردار است و ما سال هاست که جهاد دانشگاهی را به عنوان یک مرکز رشد و شتابدهی در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه امروز بار مسوولیت ریاست این سازمان بر دوش من گذاشته شده است، افزود: تلاش خواهم کرد با تمام توان و انرژی تا زمانی که خداوند این فرصت را در اختیار من قرار دهد، مسوولیت خود را به شکل صحیح انجام دهم تا روزی که این مجموعه را ترک می کنم، شرمنده خداوند و همکاران جهادگرم نباشم.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی همچنین ضمن گرامیداشت یاد وخاطره مرحوم کاظمی آشتیانی به عنوان الگوی جهادگران واقعی اظهارامیدواری کرد که همه بتوانیم جهادگران واقعی باشیم.

به گزارش خبرگذاری گاناگان، دانشگاه علم و فرهنگ امروز میزبان آیین تکریم حمیدرضا طیبی رییس پیشین جهاد دانشگاهی و معارفه روح الله دهقانی فیروزآبادی رییس جدید این نهاد بود که با حضور  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، رییس دانشگاه آزاد و هیات امنا و جمعی از کارکنان جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 12 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.