خبرگذاری گوناگون روسیه صادرات گاز به چین را افزایش می‌دهد - خبرگزاری گوناگون

روسیه صادرات گاز به چین را افزایش می‌دهد

به گزارش گوناگون از راشاتودی، آلکسی میلر، مدیرعامل غول انرژی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، گازپروم در تاریخ ۲۸ دسامبر رکورد جدیدی برای تحویل گاز به چین از طریق خط لوله Power of Siberia به ثبت رساند.   

میلر گفت، گازپروم عرضه به این کشور آسیایی را در مقایسه با آنچه قبلاً برای دسامبر برنامه ریزی شده بود افزایش داد و تا ۱۸٫۷ درصد از تعهدات قراردادی روزانه فراتر رفته است.   

روسیه گاز چین را از طریق خط لوله Power of Siberia، بخشی از مسیر موسوم به شرق، بر اساس توافقنامه بلندمدت دوجانبه بین دو کشور تامین می‌کند.

 این خط لوله بزرگ که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ تکمیل و به طور کامل به بهره برداری برسد، سالانه ۳۸ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را از سال ۲۰۲۴ در اختیار چین قرار می‌دهد.  

میلر خاطرنشان کرد که در سال جاری مسکو و پکن قرارداد دیگری برای تامین ۱۰ میلیارد متر مکعب از خاور دور روسیه امضا کرده‌اند که صادرات سالانه را به ۴۸ میلیارد متر مکعب می‌رساند. مسیر شرق در دسامبر ۲۰۱۹ راه اندازی شد و اولین خط لوله‌ای بود که گاز روسیه را به چین ‌رساند.

این پروژه بخشی از یک قرارداد ۳۰ ساله ۴۰۰ میلیارد دلاری است که بین گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت چین در ماه می ۲۰۱۴ امضا شد.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 29 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها