خبرگذاری گوناگون حضور ۵۰ هزار نخبه در کشور/انتصاب نخبگان در مدیریت‌های کلان ضروری است - خبرگزاری گوناگون

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش خبرگذاری گاناگان، ناصر باقری مقدم روز شنبه در نشست خبری دوازدهمین همایش ملی نخبگان با شعار «حکمرانی نخبگان، سرآمدی ایران» افزود: این همایش به همت بنیاد ملی نخبگان به مدت دو روز (سه‌شنبه و چهارشنبه) ۲۶ و ۲۷ مهرماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان روز ۲۶ مهرماه میزبان جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر و همچنین مسئولان ارشد نظام از جمله رییس جمهور و هیات همراه است و نخبگان با رهبر انقلاب دیدار خواهند داشت.

باقری مقدم با بیان اینکه، با هماهنگی‌های صورت گرفته افتتاحیه و اختتامیه این رویداد در یک روز انجام می شود، تصریح کرد: با توجه به شعار این همایش، در پنل‌های تخصصی جایگاه حکمرانی نخبگانی در مقوله‌هایی همچون «سیاست داخلی و خارجی»، «اقتصاد»، «علم و صنعت» و «فرهنگ و رسانه» بررسی می‌شود.

وی در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه به طور متوسط یک درصد هر جامعه ای نخبه محسوب می شوند، اظهار داشت: هم اکنون تعداد نخبگان کشور بر اساس شاخص های موجود حدود ۵۰ هزار نفر است.

وی یکی از برنامه های اصلی بنیاد را در سه سال آتی شناسایی بیشتر نخبگان در سایر حوزه ها از جمله صنعت، کارآفرینی، علون انسانی، علوم پایه و علوم قرآنی با حفظ استانداردها اعلام کرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان یکی دیگر از رویکردهای بنیاد ملی نخبگان را در آینده ایجاد زمینه لازم برای اثر بخشی هرچه بیشتر نخبگان در امور اجتماع و رفع چالش ها و مسائل کشور عنوان کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت و پیچیدگی مسائل و چالش های حکمرانی در کشور، ایجاد هسته های متشکل از اساتید نخبه به منظور حکمرانی و مدیریت صحیح مسائل و چالش های موجود در کشور را بسیار ضروری دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر این نکته تاکید دارند که مسوولان و مدیران کشور باید از بین مدیران انتخاب شوند.

باقری مقدم گفت: با استفاده از ظرفیت و توان نخبگان کشور به شکل صحیح می توان مسائل مهم موجود در بخش‌های مختلف کشور از جمله انرژی، آب، محیط‌ زیست، آموزش عالی، نخبگان، سیاست خارجی، فرهنگ، رسانه، امنیت داخلی و خارجی را رفع کرد و بهبود بخشید و این یک مطالبه جدی است که باید از سوی رسانه ها به آن پرداخته شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه حکمرانی پیچیده‌ترین دانش در دنیای امروز محسوب می شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم حرکت به سمت تربیت حکمرانان و مدیران نخبه توسط بنیاد ملی نخبگان یک ضرورت است.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 15 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.