خبرگذاری گوناگون ثبت نام آزمون منصب قضا ویژه طلاب آغاز شد - خبرگزاری گوناگون

به گزارش گروه علم و آموزش گاناگان، مهلت ثبت نام در این آزمون تا ۲۸ اسفند ماه تعیین شده است.

بنابر اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در نظر دارد براساس تفاهم‌نامه با مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه  اقدام به برگزاری آزمون کند. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مقدور است.

همه متقاضیان حوزوی در مهلت معین شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آن می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی، کارت پایان‌خدمت وظیفه عمومی یا برخورداری از معافیت‌های قانونی و تحصیلی یا عدم غیبت در خصوص مشمولان و حداقل ۲۲ سال و حداکثر ۳۳ سال تمام با لحاظ تبصره های مرتبط از شرایط عمومی برای شرکت در آزمون قضا ویژه حوزویان است.

از شرایط اختصاصی نیز دانش آموخته سطح دو تا چهار گرایش های فقه و اصول یا حقوق و قضا اسلامی است.

سازمان سنجش با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی رخ داده است که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام شده، تاکید کرد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت شود تا عکس متقاضی دیگری به جای عکس داوطلب الصاق نشود. در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف فرد متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

 آزمون در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به صورت تستی و منحصراً در شهر قم برگزار می‌شود. 

منابع آزمون متون فقه شامل مکاسب محرمه (از ابتدا تا انتها) و مکاسب (از کتاب البیع تا الکلام فی شروط المتعاقدین)، اصول فقه: رسائل (از ابتدا تا انتها )، ادبیات عرب عنوان شده است.

متقاضیان پذیرفته شده در مرحله تستی برای ادامه مراحل استخدامی، به مصاحبه علمی و آزمون شخصیت دعوت و پس از قبولی به مراحل گزینش رهنمون خواهند شد. پس از قبولی در مرحله گزینش به مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی برای گذراندن دوره آموزشی و کارآموزی معرفی می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 9 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.