خبرگذاری گوناگون تولید تختال و حرکت به سوی استقلال - خبرگزاری گوناگون

فولاد مبارکه و تولیدی مبارک

تولید تختال‌های ضخیمِ ۲۵۰ میلی‌متری در داخل کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به طوری که سالانه، ۹۰۰ میلیون یورو ارز به منظور وارداتِ ورق‌های مرتبط با تختال‌های این‌چنینی از کشور خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اصفهان؛ معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در سالروز تولید تختال ۲۵۰ میلی‌متری برای اولین بار در شرکت فولاد مبارکه گفت: یکی از محصولاتِ مورد نیاز بازار که کاربرد ویژه‌ای نیز برای طرح‌های بزرگ ملی دارد، تختال‌های ۲۵۰ میلی‌متری است؛ به همین دلیل، شرکت فولاد مبارکه با درک این نیاز، گام‌های لازم برای تولیدِ این نوع تختال را برداشت و در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، برای اولین بار موفق به تولید تختال ۲۵۰ میلی‌متری در کشور شد.

عباس اکبری محمدی افزود: فولاد مبارکه با تولید تختال‌های با ضخامت ۲۵۰ و ۳۰۰ میلی‌متری موفق شد علاوه بر افزایش ظرفیتِ تولیدِ فولادِ خود، ظرفیت تولید فولاد کشور را نیز افزایش دهد.

وی به کاربرد گرید‌های با ضخامت ۲۵۰ میلی‌متر در تولید فولاد‌های خاص اشاره کرد و گفت: پس از تولید این محصول در فولاد مبارکه، نیاز صنایعِ داخلی مانند صنایع نوردی و نورد‌های پلیت‌میل برطرف و کشور از واردات این نوع فولاد بی‌نیاز شد.

غلامرضا سلیمی، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: آلمان، چین و کره از جمله کشور‌هایی هستند که می‌توانند این نوع تختال را تولید کنند و بنابراین شرکت فولاد مبارکه با تولید تختال ۲۵۰ میلی‌متری موفق شد ایران را به جمع کشور‌های تولیدکننده تختال ۲۵۰ میلی‌متری وارد کند.

 

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 3 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.