خبرگذاری گوناگون تجلیل وزیر علوم از دانشجوی کم توان جسمی و اعلام نتایج آزمون‌های مختلف - خبرگزاری گوناگون

به گزارش گروه علم و آموزش خبرگذاری گاناگان،  حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در مراسم افتتاحیه اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت، دیدار وی با فاطمه کشکویی‌جهرمی دانشجوی کم توان جسمی و موفق ترم اول ریاضی دانشگاه علم و صنعت،  دیدار رییس دانشگاه تهران با سفیر چین در ایران، اعلام ‌اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اعلام ‌نتایج نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی،  موافقت با نقل‌وانتقال نزدیک به پنج هزار دانشجو در سال تحصیلی جدید و ثبت‌نام حضوری نودانشجویان دانشگاه تهران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۶ و ۷ مهرماه) در دانشکده محل قبولی آنها و همچنین مجازی‌شدن آموزش در برخی دانشگاه‌ها در هفته اول آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از مهم ترین اخبار آموزش عالی در هفت روز گذشته بود.

حضور در اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت و دیدار با دانشجوی موفق دانشگاه علم و صنعت

وزیر علوم در اولین روز هفته در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت با عنوان تضاد گفتمان جبهه مقاومت و نظام سلطه جهانی در دانشگاه علم و صنعت شرکت کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم دار دفاع از حقانیت و مظلومیت مظلومان جهان است و فرهنگ مقاومت را در جهان توسعه می دهد.

تجلیل وزیر علوم از دانشجوی معلول و اعلام نتایج آزمون‌های مختلف

وی همچنین این هفته در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه علم و آموزش خبرگذاری گاناگان، از طراحی و تألیف شیوه‌نامه تالیف کتب درسی دانشگاه ها متناسب با مهارت‌محوری خبر داد تا آموزش‌های دانشگاهی بیشتر بر اساس نیازهای جامعه پیش برود.

ضمن اینکه در گفت وگوی دیگر درمورد تغییر رییس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دوره جدید ریاست این معاونت همچون گذشته برای خلق ثروت از دانش با یکدیگر همکاری، تعامل و هم افزایی خواهند داشت.

زلفی‌گل همچنین در دیدار با فاطمه کشکویی جهرمی دانشجوی ترم اول ریاضی دانشگاه علم و صنعت که باوجود معلولیت جسمی از ناحیه دو دست و مشکلات ستون فقرات، توانسته با تلاش و پشتکار تحصیلات خود را تا مقطع دکتری ادامه دهد، دیدار و با اهدای لوح سپاس از وی تجلیل کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه، باید شرایط خاص و ویژه دانشجویان دارای معلولیت در دانشگاه ها درک و امورآنان تسهیل شود، از برنامه این وزارتخانه برای تهیه فهرست دانشجویان دارای معلولیت دانشگاه‌ها و نوع کمک های مورد نیاز آنان خبر داد.

تجلیل وزیر علوم از دانشجوی معلول و اعلام نتایج آزمون‌های مختلف

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن یادآوری سیاست‌های وزارت علوم برای ساماندهی رشته‌های کم‌متقاضی گفت: برای احیای رشته‌های دانشگاهی جامع برنامه‌ریزی داریم.

قاسم عموعابدینی درباره سیاست های وزارت علوم به منظور ساماندهی رشته های کم‌متقاضی با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: بخشی از قانون آمایش آموزش عالی در رابطه با ساماندهی رشته های کم متقاضی است که در حال رسیدگی به آن هستیم.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تحول در به‌روزرسانی برنامه‌ها و اتصال آنها به بازارکار را ماموریت‌ جدید این وزارتخانه عنوان کرد و یادآور شد: برای تحقق این موضوع «تقویت آمایش و ماموریت‌گرایی» و «ارتقای مهارت و اشتغال‌آفرینی در برنامه‌های درسی» در دستور کار قرار دارد.

رضا نقی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش خبرگذاری گاناگان گفت: تلاش ما ایجاد تحول در حوزه به‌روز رسانی برنامه‌ها و اتصال آنها به بازار کار است. برای تحقق این امر دو ماموریت اصلی داریم؛ تقویت آمایش و ماموریت‌گرایی و همچنین تقویت مهارت و اشتغال‌آفرینی در برنامه‌های درسی. در حال برنامه ریزی هستیم که چگونه این دو ماموریت را در برنامه‌های درسی به شکل کارآمد محقق کنیم.

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان نیز اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۵۹۲ درخواست برای میهمانی و نقل و انتقال در سال تحصیلی جدید توسط دانشجویان کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای در دانشگاه‌ها در سامانه سجاد ثبت شده بود که با درخواست چهار هزار و ۸۶۳ نفر موافقت شد.

ابوالفضل دانشور افزود: فرآیند ثبت درخواست‌های میهمانی و نقل و انتقال دانشجویان برای سال تحصیلی جدید در سامانه سجاد از اردیبهشت سال جاری شروع شد و پس از پایان مهلت دانشجویان برای ثبت درخواست، دانشگاه‌های مبدا شروع به بررسی درخواست‌ها کردند و از مجموع کل درخواست‌های ثبت شده با هفت هزار و ۸۰۵ درخواست موافقت شد.

همچنین مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر فعال شد.

سید فردین تقی‌زاده درباره نقل و انتقال دانشجویان شاهد ایثارگر گفت: مطابق سنوات گذشته سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر از روز پنج شنبه ۳۱ شهریور تا نهم مهر ماه ۱۴۰۱ فعال شده است و امکان ثبت‌نام فقط برای دانشجویان جدیدالورود شاهد و ایثارگر واجد شرایط مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و دکتری حرفه‌ای ورودی سال تحصیلی ۰۲-۱۴۰۱  فراهم است.

معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگذاری گاناگان گفت: پژوهشگاه در مدت چهار سال بیش از ۵۰ طرح تحقیقاتی را با وزارت‌خانه‌ها و نهادهای مرتبط انجام داده که تدوین بسته‌های تمرینی برای جمعیت‌های ویژه از جمله معلولان و بیماران ام‌اس از آن جمله است.

علی کاشی در مورد فعالیت‌های این معاونت و پژوهش‌های انجام‌شده در زمینه رفع نیاز جامعه اظهار داشت: پژوهشگاه تربیت بدنی در چهار سال اخیر بیش از ۵۰ پروژه تحقیقاتی با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای رفع نیازهای پژوهشی این نهادها انجام داده است.

تجلیل وزیر علوم از دانشجوی معلول و اعلام نتایج آزمون‌های مختلف

سازمان سنجش و هفته اعلام نتایج

سازمان سنجش آموزش کشور نیز در این هفته منشا اخبار مختلف اعلام نتایج بود. اعلام ‌اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهرماه ۱۴۰۱،  اعلام ‌نتایج نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و همچنین اعلام ‌نتایج نهایی آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۱ در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی بخشی از اخبار این سازمان بود.

ضمن اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای از آغاز انتخاب رشته برگزیدگان در جشنواره جوان خوارزمی سال ۱۴۰۱ واجد شرایط استفاده از آیین‌ نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان خبر داد.

افزون بر این، نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته مهر ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعلام شد.  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در اطلاعیه ای از تمدید مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی سال ۱۴۰۱ این دانشگاه تا روز پنجشنبه هفتم مهر خبر داد.

 

سفیر چین در دانشگاه تهران، آموزش مجازی در دانشگاه‌ها

رییس دانشگاه تهران با سفیر چین در ایران  در این هفته دیدار کرد و پیشنهاد داد: اتحادیه دانشگاه‌های برجسته کشورهای عضو پیمان شانگهای در ایران دایر و دبیرخانه آن در دانشگاه تهران مستقر شود.

سفیر چین در تهران قرار است این پیشنهادات را با بخش‌های مرتبط در این کشور در میان بگذارد.

سیدمحمد مقیمی در دیدار با چانگ هوآ با ارائه پیشنهاد شکل‌گیری اتحادیه دانشگاه‌های برجسته کشورهای عضو پیمان شانگهای، گفت: ایجاد پایگاه اطلاعات علمی مشترک، اعطای بورسیه به دانشجویان کشورهای عضو پیمان، برگزاری دوره‌های مشترک و اجرای موضوعات و طرح‌های پژوهشی مشترک از جمله اهداف پیگیری اجرایی شدن پیشنهاد شکل‌گیری اتحادیه دانشگاه‌های برجسته کشورهای عضو پیمان شانگهای است.

تجلیل وزیر علوم از دانشجوی معلول و اعلام نتایج آزمون‌های مختلف

همچنین با توجه به تعطیلات و عزاداری های هفته آخر ماه صفر دانشگاه تهران،  صنعتی امیرکبیر، علامه طباطبائی، علم و صنعت، دانشگاه‌های الزهرا، خواجه نصیرالدین طوسی و شهید بهشتی در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از مجازی بودن آموزش طی این هفته خبر دادند.  

ضمن اینکه دانشگاه تهران اعلام کرد: ثبت‌نام حضوری نودانشجویان این دانشگاه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۶ و ۷ مهرماه) در دانشکده محل قبولی آنها انجام می‌شود و دانشگاه الزهرا (س) به نودانشجویان کارشناسی روزانه واجد شرایط غیربومی ورودی سال ۱۴۰۱ خبر داد از فردا (پنجشنبه هفتم مهرماه) تا یکشنبه آینده (دهم مهرماه) فرصت دارند با مراجعه به سامانه سماد برای خوابگاه پیش ثبت نام کنند.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 30 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.