خبرگذاری گوناگون «برنامه رصد هوشمند کرونا و واکسیناسیون در سامانه سیدا» به آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد - خبرگزاری گوناگون

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش گاناگان از وزارت آموزش و پرورش، در راستای بازگشایی ایمن و اهمیت فعالیت های حضوری در مدارس و به منظور رصد وضعیت واکسیناسیون و درج غیبت دانش آموزان و کارکنان با تأکید بر نظام مراقبت کووید۱۹، معاونت تربیت بدنی و سلامت، برنامه «رصد هوشمند کرونا و واکسیناسیون  در «سامانه سیدا» را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد.

به گزارش گاناگان، در این بخشنامه نقش مراقبان سلامت، بررسی اطلاعات دانش آموزان در مدارس، آمار دانش آموزان واکسینه شده یا نشده، فرایند گزارش گیری از واکسیناسیون دانش آموزان و کارکنان، پایه تحصیلی دانش آموزان، کلاس دانش آموزان، نام دانش آموزان و وضعیت واکسیناسیون آنها و تعداد دز تزریقی آنها تعریف شده است.

بر اساس آخرین آمار وزارت آموزش و پرورش، آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان تا روز ۱۴ آذرماه دز اول بیش از ۹۲ درصد و دز دوم ۶۰ درصد اعلام شده است.

به همین منظور در قالب سامانه هوشمند سیدا «سامانه یکپارچه دانش‌آموزی» با همکاری وزارت کشور، قرارگاه عملیاتی کرونا و وزارت بهداشت، سامانه پاس فعال شده است تا مدیران مدارس دسترسی به سامانه داشته و بتوانند آمار دانش‌آموزان واکسینه شده یا نشده خود را داشته باشند.

در مجموع ۶ میلیون و ۳۰۵ هزار نفر دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله در کشور می‌توانستند واکسن تزریق کنند که واکسیناسیون دانش‌آموزان در این رده سنی به صورت غیررسمی از اول مهرماه در مراکز جامع سلامت وزارت بهداشت و از ۱۵ مهرماه نیز به صورت رسمی در پایگاه های تجمیعی وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.

همچنین سامانه پرونده الکترونیک سلامت دانش‌آموزی «پاس» برای اطلاع مدیران مدارس از وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان و با توجه به حضوری شدن مدارس از اول آذرماه برای تمام دوره‌های تحصیلی ابتدایی، اول و دوم متوسطه، راه‌اندازی شد.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 4 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها