خبرگذاری گوناگون بارگیری کالاهای پر خطر - خبرگزاری گوناگون

وجود یک سری شرایط خاص در بارگیری و تخلیه کالاهای خطرناک، که حتماً لازم است یک سری مقررات ضروری را رعایت کنند . مانند کالاهایی که در زمان حمل و نقل امکان دارد منفجر شوند و ایجاد آتش سوزی کنندو  یا موجب خرابی و یا مشکلات دیگری را برای دیگر بارها و باعث آسیب های جسمانی به افراد و یا ایجاد تشعشع و بیماری و حتی مرگ افراد شود.

اینها جزو کالاهای خطرناک می باشند، مانند: مواد سمی ، مواد رادیو اکتیو ، مواد خود اشتعال و غیره

حمل و نقل کردن این نوع کالاهای پر خطر لازم است با قوانین مطابقت داشته باشد و شرایط خاصی را برای آن ها در نظر بگیرند . یکی از وظایف مهم گیرنده ها و فرستنده ها بعد از انجام بارگیری و تخلیه آن به این صورت است که تمام سطوح را با رعایت موارد احتیاطی و ایمنی ، پاکسازی نمایند و هم چنین بسته هایی که خطرناک هستند هم باید طوری بارگیری بشوند که در کشتی و یا کانتینر و هر جایی محکم باشند تا دچار واژگونی و جا به جایی نشوند و در زمان رسیدن کالای پر خطر به مقصد، تمام اقدامات لازم برای تخلیه را رعایت نمایند . زمانی که بار خطرناک را تخلیه نمودند ،آن انباری که کالاهای خطرناک در آن گذاشته اند ،لازم است دور از یک منطقۀ مسکونی و پرجمعیت و به دور از منبع های آب آشامیدنی قرار گیرد و هم چنین دسترسی خودروهای امدادی باید به این انبارها بسیار راحت باشد که اگر شرایط اضطراری پیش آمد بتوانند خیلی سریع عملیات نجات و امدادی را شروع نمایند. در انبارها باید از یک سیستم تهویۀ مناسب استفاده شود .توجه داشته باشید در انبارها دوش حمام قرار داده شود .زیرا در شرایط خطرناک استفاده از آن ضروری می باشد.

البته بارگیری انواع کشتی حمل و نقل دریایی هم مسائلی دارد که باید به آن توجه شود. اینکه این بارگیری باعث آلودگی آب دریا نشده و همچنین سلامت افرادی را که در کشتی در حال کار هستند حفظ نماید. در ضمن نوع بارگیری در اسکله و پهلو گرفتن کشتی در اسکله هم نکاتی دارد که اگر در آن سهل انگاری شود باعث از دست رفتن کالاها و آسیب به آن ها یا آسیب جسمی به کارگران تخلیه و بارگیری کالا در بندر خواهد شد. از طرف دیگر، نوع بسته بندی کالاها هم در تشدید یا کم شدن خطر بارگیری آن ها از کشتی ها مهم هستند.

معمولاً قبل از انجام بارگیری ، یک سری نکات لازم را در مورد ماهیت کالاهای خطرناک به شرکت حمل و نقل بدهید و محل قرار دادن کالاها باید طوری تنظیم شود که پایداری و هدایت حتی با بالا رفتن شتاب وسیلۀ نقلیه ، دچار تغییرات مکانی نشود و هم چنین استفاده از ابزار و تجهیزات برای نگه داشتن بار و محکم کردن آن باید طوری باشد که در برابر فشار و ضربه ، مقاومت داشته باشد .

 

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 9 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.