خبرگذاری گوناگون آموزش و پرورش خواستار توسعه و تعمیق مکتب سردار سلیمانی است  - خبرگزاری گوناگون

به گزارش روز یک شنبه گروه علم و آموزش گاناگان از وزارت آموزش و پرورش، در متن پیام یوسف نوری آمده است: این جانب همان گونه که در برنامه پیشنهادی خویش به مجلس شورای اسلامی اعلام داشتم، به جِد بر آنم تا اهداف تربیتی مندرج در سند تحول بنیادین، سند برنامه درس ملّی، منویّات مقام معظّم رهبری، تجلّی یافته در بیانیه گام دوم انقلاب را تحقّق بخشیم. آن هم به گونه ای که ثمره برازنده این جهاد آموزشی و پرورشی، «تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی با جوهره تمدّن سازی» باشد.

وی در ادامه افزود: به یقین، سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی که رهبر فرزانه انقلاب در تحلیل شخصیت جامع و جاذبش فرمودند: «این سردار شهید عزیز را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ درس‌آموز نگاه کنیم»، مکتب دار این مکتب، و وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید، خواستار توسعه و تعمیق این مکتب حیات بخش است.

نوری تصریح می دارد: شهدا، همان جاهدان حفاظت از دین و مجاهدان محافظت از میهن هستند و بی گمان در این میان، «شهید سلیمانی»، شاه بیت دیگری از شعرِ جَهد و جهاد است.

در بخشی از پیام وزیر آموزش و پرورش در توصیف شهید سردار سلیمانی می خوانیم: همو که «قُربِ به ایمان» را به غایت و «حُبِّ به ایران» را به نهایت داشت و همو که نه کُشته، که کِشته شد! آن هم نه در بوستانی به وسعت ایران، که در مَزرعی به گستره هستی.

وی شهید سلیمانی را آن مجاهد دیروز بر ارض عنوان کرد که مجاور امروز در عرش است و می گوید: خونش که تا دیروز در تن وی جاری بود، تا ابد در وطن او ساری است.

به گزارش گاناگان، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد توسط پهپادهای ارتش آمریکا و به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوی وقت این کشور مورد حمله تروریستی قرار گرفتند و شهید شدند.

به این پست امتیاز دهید.
دسته بندی : علمی آموزشی تاريخ : 4 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها